Chudnij ze mną – odc. 3: Pokochaj proste smaki

Odchudzanie nie polega na tym, aby jeść drastycznie mało lub nie jeść wcale. Odchudzanie to mądre jedzenie. Wybieranie z głową składników naszych p[otraw. I ograniczenie wszystkiego, co niezdrowe i przetworzone.

Co jednak jeść pomiędzy głównymi posiłkami, gdy dopada nas chęć na coś pysznego? Snujemy się po kuchni, wybieramy się do sklepu. I wynajdujemy różnego rodzaju przekąski, mniej lub bardziej zdrowe. A co Wy na to, aby schrupać coś prosto z lodówki? Coś, co przy robieniu obiadu służy nam zaledwie za półprodukt.

Jeśli chcesz zdrowo przekąszać, polub warzywne smaki. To, że surowa marchewka jest smaczna, wszyscy wiedzą. A próbowałaś chrupać surową pietruszkę? Jej korzeń może być bardzo smakowity! Pod warunkiem, że pietruszka nie jest przerośnięta lub zbyt stara.

Innym super zdrowym warzywem idealnym na przekąski jest kalarepa. Wystarczy ją obrać i już można chrupać! Podobnie jak ogórki. One smakują szczególnie w gorące dni ze względu na dużą zawartość wody.

Co jeszcze do chrupania? Na przykład sałata lodowa. Serio – jej liście są smaczne i chrupiące. Możemy zasiąść przed ekranem i podczas filmu jeść sałatę prosto z główki.

Warto polubić takie właśnie smaki. Do warzyw możemy przyrządzić sos czosnkowy z jogurtu naturalnego, czosnku i przypraw. A jeśli już o jogurcie mowa – rozsmakujmy się w tym naturalnym. Ja preferuję gęstsze jogurty, ale na rynku znaleźć możemy i bardziej rzadkie. Nie jedzmy jogurtów smakowych, bowiem zawierają one sporo cukru. A tego w diecie wystrzegajmy się najbardziej, bardziej nawet niż tłuszczu!

KOM

 

Zobacz też inne odcinki z serii „Chudnij ze mną” na Mamkowo.pl:

* Chudnij ze mną – odc. 1: Kup zeszyt
O tym, że cele należy zapisywać odręcznie, najlepiej w czasie teraźniejszym.

* Chudnij ze mną – odc. 2: Zmierz się, zważ się
O tym, że warto odnotowywać swoją aktualną masę ciała i wymiary, aby obserwować postępy w działaniu. I o tym, jak obliczyć swój indeks masy – BMI.

* Chudnij ze mną – odc. 3: Pokochaj proste smaki
O tym, że odchudzanie to mądre jedzenie. I o pomysłach na przekąski.

* Chudnij ze mną – odc. 4: Zmobilizuj się do ruchu
O tym, jak nie mogę zmobilizować się do ćwiczeń, zasłaniam się wymówkami i tak mija dzień za dniem. Bo najtrudniej jest zacząć, jak tego dokonać? Odpowiedź na to pytanie w tym właśnie wpisie!

* Chudnij ze mną – odc. 5: Idź na zakupy
O tym, co możemy znaleźć w żywności sklepowej.

* Chudnij ze mną – odc. 6: Zapisuj, co jesz
O tym, po co Ci w końcu ten zeszyt, o którym trąbiłam w pierwszym odcinku.

 

Zaciekawiło Cię to? Proszę podaj dalej!

2 myśli na temat “Chudnij ze mną – odc. 3: Pokochaj proste smaki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *